Blog: Communicatie in tijden van Corona

 

Communicatie is een prachtig vak. Woorden hebben kracht. Je kunt met (merk) communicatie harten stelen. En met één woord kun je een merk breken. Schat een situatie verkeerd in, en voor je er erg in hebt, ligt je zorgvuldig opgebouwde imago aan diggelen. En ben je opeens een #coronahufter bijvoorbeeld. Hoe zet je communicatie in, in deze tijden? Wat doe je wel en wat juist niet, zonder in een kramp te schieten. Wat past bij jou en wat niet? Patrick schreef hierover een blog met tips wat je wel en niet moet communiceren tijdens de coronacrisis.

 

 

               

 

Blog: Vergroot carrièrekansen tijdens de coronacrisis: 5 tips

De coronacrisis vraagt om creativiteit op de arbeidsmarkt: zowel van werkgevers als van werknemers en werkzoekenden. Er zijn nogal wat veranderingen waar we rekening mee moeten houden in deze tijden. Door het coronavirus verkeren veel organisaties in grote onzekerheid. Tegelijkertijd neemt de vraag naar meer mensen in andere belangrijke sectoren juist behoorlijk toe. Hoe vergroot je jouw carrièrekansen tijdens de coronacrisis? Lieneke schreef hierover een blog waarin ze 5 tips deelt.

 


 

Blog: Het leed dat solliciteren heet 

Solliciteren is een vak apart. Het kost een hoop energie en tijd. En wat krijg je er vanuit de werkgever voor terug? Werkgevers zitten met de handen in het haar en vragen zich af wat de manier is om toekomstige werknemers aan te trekken. Standaard vacatureteksten en 'oproepjes' vliegen ons om de oren. Kreten als "kom ons team versterken" en een "mooie baan met doorgroeimogelijkheden en leuke collega’s” komen regelmatig voorbij. Thirza legt je in haar blog uit hoe je de kandidaat wél activeert met je vacaturetekst. 

 

 

 

Blog: Bouw een sterk werkgeversmerk in 5 stappen 

Hoe sterk is jouw werkgeversmerk? Voor veel bedrijven in Zeeland kost het invullen van vacatures en het vinden van de juiste kandidaten grote moeite. De keuze is reuze voor kandidaten op de Zeeuwse arbeidsmarkt. Zij kunnen kiezen uit verschillende banen en bedrijven. Bij deze keuze is het imago van een bedrijf essentieel: hoe sta je als werkgever in de markt in deze regio? Wat zeggen je huidige medewerkers over jou als werkgever? Wat maakt jou als werkgever uniek en waarom zou een kandidaat voor jou kiezen? In de deze blog neemt Lieneke je mee door de 5 stappen voor het versterken van jouw werkgeversmerk.